مًنْتُِِّْدًٍيَآتُِِّْ رومانتك عًٍآلمً لآ سٌِِّكَوٍنْ لهٍَ
سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 829894
ادارة المنتدي سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 103798
سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 829894
ادارة المنتدي سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 103798
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-

اشرف العايدي
الفراشة الزرقاء
hima
انا ليك على طوووول
اللواء
الطائر الحزين
همسة حنان
الباحث عن الحب المستحيل
12 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

ذكر العمر : 41
المزاج : زفت

سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Empty
مُساهمةموضوع: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 15, 2009 5:30 pm

طفشنا من كثرة الحوارات التقليدية المنغلقة و الأفكار المتقوقعة

والمواضيع المتكررة اللتي حسستنا بالملل بسطحيتها و محدوديتها

فأيه رائيكم فى حوار ساخن جدا سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 955678
وهو عبارة عن حوار مثير بين المحبين الاعداء اللى مش طايقين بعض وميستغنوش عن بعض
بين
[
الشباب
]
وبين
[
البنات
]

فهناك أمور يكرهها الرجل في المرأه و امور لا يستطيع فهمها سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 422897

(( وأيضا ))

هناك أمور تكرهها المرأة في الرجل وأمور لا تستطيع فهمهاسؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 422897

وسنقوم في هذا الحوار بتسليط الضوء على كل ما لا يعجبنا في الجنس الاخرسؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 476144

و بكل صراحة

و موضوعية وبعيداً عن التعصب حتى نستمتع و نخرج منه بنتائج إيجابية.

حيث

يقوم فريق البنات بطرح تساؤل عن أمر معين لا يعجبه في الشباب

وسيقوم فريق الشباب بالرد وتبرير الموقف

وبعد إعطاء الإجابات والمبررات الكافية يصبح فريق الشباب في وضع

الهجوم

ويطرح سؤال على فريق البنات.....وهكذا يستمر الحوار

ملاحظه

يحق للجميع المشاركه وابداء الرأي

وأرجوا أن نكون مع الحق دائماً بعيداً عن الإنتماء و التحيز

(( صافرة البداية )) سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 400782

" سؤال من فريق الشباب موجه الى فريق البنات "

نفسى افهم ليه لما بتكونى عارفه ان الشخص ده بيحبك اوى بتهمليه وطنشيه وتعذبيه بالرغم من انك بتحبيه ؟سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 632448

أرجوا ان تكون الاجابه صريحه جدا

https://romantic62.yoo7.com
همسة حنان
مشرفه
مشرفه
همسة حنان

انثى العمر : 42
المزاج : عال

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 15, 2009 6:09 pm

موضوع جميل ولذيذ
بس المشكلة ان المنتدى فى وقت من الخمول الفظيع يعنى قليل اللى هيرد على الموضوع دا احنا مش كتير ومع كل ذالك
انا سعيدة الحظ انى ارد على اول سؤال
ممكن يكون تقل منى واحب اشوفو متعذب عشانى
عشان بحبه قوىوبكون مبسوطة قوى هههههههههههههههههههه
فى صراحة اكتر من كدا ولا ايه رايك

طيب سؤالى انا بقا ليه الشباب بيعاكسو البنات وهما ماشيين سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 800741

وايه الفائدة من كدا
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 30, 2009 2:00 am

طفاسه وقله ادب
بس برده مننساش ان البنت ليها دور كبير وليس بهين فى جلب نظر الشباب ويعاكسوها

سؤالى بقا
ليه بعض البنات بتلبس ضيق وعريان ولو حد عاكسها تقول سوفاج سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 476144
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 30, 2009 7:26 am

هههههههههههههههههههههه
الاعتراف بالحق فضيلة
ومعاك حق
دى بقا مياعة وهيافة وقلة ادب
مهيا لو احترمت نفسها وغطت جسمها كله محدش هيدايقها خالص
سؤالى انا بقااااااااااااااا

سؤال صريح للشباب: هل تقبلون كلمة أحبك من البنات؟!
هل تقبل اخي الشاب ان تأتي فتاة وتقول لك اني أحبك ؟؟؟؟؟
يعني البنت من كثر حبها ماقدرت تسكت وقالت لك عن احساسها بشكل محترم وبدون ماتتنازل عن اخلاقها اللي الحب ماينقص منها شئ
هل تقبل ام تعتبر هذا التصرف منها عرضاً لنفسها ؟؟؟؟؟؟
هل تحتوي هذا الشعور ام ان الرجل يحب المرأه المتمنعه ؟؟؟؟
طبعا المتعارف عليه ان الشاب او الرجل هو من يصارح الفتاه ويبوح لها
لكن اذا ان الاحساس هو من الفتاه هل يموت لمجرد انها فتاه لايقبل المجتمع والرجل منها ذلك؟؟؟؟؟؟؟
وللبنات اللواتي راح يدخلون
هل تقبلي انك تكوني هذه الفتاه ام تفضلي ان يموت حبك عوضا على ان تبوحي به؟؟؟؟؟؟
الطائر الحزين
Admin
الطائر الحزين

انثى العمر : 43
المزاج : حزين

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 30, 2009 6:15 pm

طبعا لا ارضى ان اكون هذه الفتاه التى تبوح بحبها بهذه الطريقة
سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- W32فالله سبحانه و تعالى خلق المرأة و جعل من اهم صفاتها الحياء

السؤال:
ما حكم قول المرأة للرجل الأجنبي " إني أحبك في الله ".
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالخميس يناير 07, 2010 3:11 pm

كحكم شرعى معرفش

لكن من وجهة نظري
ان لو واحدة قالت لواحد كده هايفهما غلط ودماغه تروح لبعيد

وبالنسبه لسؤالك يا بيدو الواحد اللى ميفهمش لوحده ان البنت اللى قدامه بتحبه ويوصلها انها تقوله بحبك يبقى ميستهلهاش ولا يستاهل حبها لان اكيد ظهر فى تصرفتها واقولها وهو بقا عامل فيها عبيط
كمان انا لا الوم البنت لان الحب فى الاصل العام ليست بحرام لكن أعترافها له بالحب قد يجعله يستغل هذا ضدها هذا إن كان شخص سيئ

سؤالى بقا وياريت الكل يقولى رائيه

ماذا تفعل لو كنت تحب بنت جدا جدا واحسست منها ايضا انها تحبك واتفقتم على انك تتقدم لاهلها لكن بعد رجوع والدها من السفر وفى خلال الفترة هذه لقيتها اتقلبت عليك وقالتلك مش عايزاك وانقطعت اخبارها وقبل رجوع والدها بوقت بسيط وجدتها اتصلت بيك واعتزرت عما اقترفته وبررت موقفها بانها كانت فى حاله نفسية وحشه جدا وانت سامحتها وأتقبلت عزرها وبقيتم زي السمن على العسل وعاد الماء لمجراه ولما رجع والدها اتقدمت ليها وقالك والدها ادينى وقت اسالها وبعد كام يوم فوجئت ان والدها باعت ليك مع مرسال ان البنت رفضاك ولما اتصلت بيها قالت هو مش سألها اصلا وأنك تاعب نفسك على الفاضى وانها مش هاتقف قدام اهلها فأبتعدت عنها وفوجئت بعد فترة انها راحت اشتغلت فى المكان اللى انت شغال فيه لكن فى إدارة تانيه يعنى مكنتش بتشوفها وبعد فترة تانيه فوجئت انها بتتصل بيك وبتقولك معلش وأخذت فى تبرير موقفها وانها خافت من والدها علشان كده قالت لاء يعنى كانت قالت لاء فعلا وانها لازالت عايزاك
ما ذا تفعل لو كنت مكان هذا الشخص وما رائيك انتى فى هذه البنت وتنصحيه بإيه ؟
الطائر الحزين
Admin
الطائر الحزين

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالجمعة يناير 08, 2010 8:44 pm

دى انسانة متقلبة وليس لها راى واضح وثابت
فالابتعاد عنها افضل

دا رايي

سؤال الشباب ::: من تتمنى الزواج منها --- صاحبة القلب الحنون و
الحب الجارف ام صاحبة الوجه الجميل الفاتن؟؟؟
اللواء
نائب مدير
نائب مدير
اللواء

ذكر العمر : 36
المزاج : رومانسى

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت يناير 09, 2010 4:57 pm

انا عن نفسى لا احب الجمال الزائد
وافضل ان تكون البنت على خلق افضل من جمالها
فالجمال ليس هو كل شى لاقامة حياة اسرية متكاملة
ولن تكتمل الحياة بالحب والقلب الحنون فقط ولكن لابد تكتمل بها باقية الصفات
من الصلاح والتقوى ممايساعد على اقامة حياة هنية

سوالى بقة
لو احب انسانة فتاة ولكن يوجد فارق بينهم فى تفكير
اوبمعنى اصح يوجد فرق فى التعليم
الشاب متعلم والفتاة لم تكمل تعليمها مثلا او العكس
سوالى
هل سيوجد بينهما وافق فى حياتهم الاسرية مع العلم بان كل واحد منهم يحب الاخر ولا يقدر على الاستغناء عنة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
http://www.reyada.com
انا ليك على طوووول
الرقابة العامة
الرقابة العامة
انا ليك على طوووول

ذكر العمر : 37
المزاج : رومانسية واكشن

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت يناير 09, 2010 9:38 pm

اخى الفاضل
كثير من النساء لم تكمل تعليمهم ومنهم من لم يتعلمو من الاساس ولكن لهم ابناء فى مراكز عاليه جدا
اما فى موضوع التعليم رايي لو عندها القدرة على ان تجعل من اولادها شىء جميل فتبقى البنت دى لقطة
http://www.googel.com
انا ليك على طوووول
الرقابة العامة
الرقابة العامة
انا ليك على طوووول

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت يناير 09, 2010 9:41 pm

اخى الفاضل
كثير من النساء لم تكمل تعليمهم ومنهم من لم يتعلمو من الاساس ولكن لهم ابناء فى مراكز عاليه جدا
اما فى موضوع التعليم رايي لو عندها القدرة على ان تجعل من اولادها شىء جميل فتبقى البنت دى لقطة .......بس اهم حاجة ميجيش حاجة تانيه تمنع ارتباطهما

سؤالى للبنات
لما الشخص اللى بتحبه غايب عنك ومشعارف توصله والشىء اللى كان بيجمعكو مش موجود تعمل ايه؟
hima
شخصيلت هامة

ذكر العمر : 33
المزاج : nice

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت يناير 09, 2010 10:16 pm

طيب ننتظر بنت ترد
بس اعذرني اخي عندي سوال
لو شخص بتحبه وهوكمان بيحبك وهو غلط فيك او عمل حاجة تزعلك ممكن الحب الي ما بينكم يخليك تنسا اي حاجة حصلت
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأحد يناير 10, 2010 1:17 am

بالنسبه لاخ انا لك علطول
انا بعد ائذنك هاجوب بالرغم انى مش بنت
بس بالاول كان بدى اعرف يعنى ايه غايب يعنى انفصلتم والا يعنى مسافر لو انفصلتم يبقى الموضوع انتهى يعنى متحاولش تدور عليه طالما هو تقبل الانفصال لانك بكده بتتعب نفسك سواء للبنت او الولد
اما بقا لو مسافر ومفيش انفصال فمن المفترض انه متابع الاتصال معاك يعنى انت مش محتاج تدور عليه اصلا
وانا اظن انك تقصد الانفصال

وبالنسبه ليك يا اخ هيما
اكيد الحب بيخلى الانسان ديما مسامح بس الاكيد بردك ان فى حاجات مينفعش فيها تسامح بسهوله وفى حاجات مينفعش فيها تسامح اصلا وده كله يكون مع الوعد بان الحاجة ديه مش هاتتكرر ويكون الشخص اللى غلط ندمان على غلطه وباين ده اوى فى تصرفاته وكلامه
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأحد يناير 10, 2010 5:31 am

انا هرد عليك يا هانى لو الشخص دا غايب فعلا لاكن بيحبك يبقى اكيد هيرجع فى يوم من الايام لانه بيحبك ومتابع تحركاتك اما لو مكنش بيحبك يعنى من طرف واحد او هو اصلا ميعرفش انك بتحبه بيبقى انتظار بدون امل وهتسيبه للصدف تجمع بينكو

انا بحييك يا باحث بجد بيعجبنى كل ردودك وبلاقيها مفيدة جدااااااااااااااا وفى الصميم
فين بقا السؤال بتاعك
طيب هسال انا
تعمل ايه اذا حبيت واحدة وهيا حبتك واكتشفت انها بتحب كذا واحد تانى فى نفس الوقت وعاشت معاهم قصة حب مع اعترافها ليك انها بتحبك انت ولما واجهتها قالتلك انها عمرها ما حبت غيرك وفضلت تبرر ليك على صرفاتها مع العلم ان كل كلامها مش مقنع ومع محاولاتها انها تقنعك بحبها ليك هل تقدر تنسى وتغفر لها
والمشكلة انك بتحبها جدااااااااا
وايه رايك فى الشخصية دى اصلا
انا ليك على طوووول
الرقابة العامة
الرقابة العامة
انا ليك على طوووول

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأحد يناير 10, 2010 7:38 pm

خلونى اشكر الباحث عن تفصيل الاحداث ولكنها زى ما سيناريو سؤالى ما بيقول
اما بيدو فتسلم اديها على التحليل الموضوعى هيه فعلا نشلت صح
هجاولك يا بيدو
لو كانت بتحبنى وبتحب شباب غير فى نفس الوقت يستحيل انى اقدر انسى اللى حصل عشان دى مسأله كرامه وحلها كل واحد من طريق
اما رايى فيها فهى انسانه مريضه او تفتقد جزء من الحنان فى بيتها مثلا وبتحاول انها تعوضه ......او مريضه بهوس الشباب بتحب يبقى الشباب كتير حولها ولو واحد نقص منهم لازم تجيب غيرة اتنين على الاقل عشان متحثش بالبرد...ودا طبعا مش دفاع عنها

سؤالى
لو الصدفه جمعة بين الاتنين اللى مش لاقيين بعض هيبقى التعامل ازاى بينهم هل هيبقى فى حب او مين يسأل التانى على سبب الغياب وازاى يرجعو
همسة حنان
مشرفه
مشرفه
همسة حنان

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأحد يناير 10, 2010 8:27 pm

بيتهيالى الراجل هو اللى بيسال الاول ولا ايه
لان الصدفة ممكن متتكررش تانى

سؤالى
تعرف ازاى ان اللى قدامك بيحبك
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأحد يناير 10, 2010 11:50 pm

انا بالاول بشكر الكل على المشاركه فى الموضوع وعلى الاسئله والاجوبه اللى فعلا كلنا ان شاء الله راح نستفيد منها
اما بالنسبة لسؤالك يا همسه

الواحد بيعرف ان التانى بيحبه من
نظراته
كلماته
هفواته
غيرته
اهتمامه بيا
خوفه عليا
بشرط ان كل ده يكون بنسبه عاليه جدا قياسا بالتعامل مع باقى الاشخاص من بنى جنسي

سؤالى بقا تعمل ايه فى حد بيحبك وانت مش قادر تحبه ومش عايز تجرحه لانه بردك يهمك
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالإثنين يناير 11, 2010 3:09 pm

بتفهمه لاكن واحدة واحدة انك مش بتحبه دا رايي وعايزة اعرف رايك يا باحث فى سؤالك دا
لانه يهمنى اعرف انا كمان
سؤالى فى مثل بيقول خد اللى تحبك وماتخدش اللى تحبها
ايه رايكو في المثل دا وهل موافق عليه ولا ترفضو فى حالة انك ملقتش الشخصية اللى تحبها وتحبك
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 12, 2010 12:17 am

عايزانى اجاوب على سؤالى
ماشى يا ستى
الموضوع ده المفروض الواحد يبصله من كذا ناحيه لو انا قولتلها انى مش بحبها هاصدمها وهاعلقها بيا زيادة وهاشغل تفكريها ولو انا جارتها فى الموضوع هاديها امل وهاعلقها بيا زيادة ومش هاينفع انى اتجاهلها خالص لانى بالشكل ده هاحرق فى دمها وهاتعب اعصابها احسن حل من وجهة نظري انى اتعامل معاها واحسسها بنفسها كواحدة وواحدة واحدة زي ما انتى قولتى يا بيدو افهمها انها أخت ليا مش اكتر اهم حاجة فى الموضوع انى مش اعلقها او اديها امل واكون حزر جدا فى تعاملى انى مظهرش محاسنى قدامها واظهر مساوئي بس من غير ما احسسها انى بعمل كده لحد ما هى نفسها تحس انى مش انفعها وانى مش الشخص اللى بتحلم به وبكده هاتشوفنى اخ بس وفى نفس الوقت مش جرحتها

اما بالنسبه لسؤالك بقا
الحب من وجهة نظري ضعف ولو انا اتجوزت واحدة انا بحبها بس هاكون ديما ضعيف قدامها وبردك لو اتجوزت واحدة هى بتحبنى بس مش هاقدر هاغمرها بالحنان والعواطف زي ما هى هاتعمل معايا وهاتتنظر منى حاجات هاكون ديما ناسيها لان العواطف هى الى بتحركنا والحب هو اللى بيفكرنا
احسن حل انى اتجوز واحدة متساويين فى الحب تكون بتحبنى قد ما انا بحبها
لكن ساعات فعلا الواحد بيقع فى الحب من طرف واحد بس ومبيحصلش التوافق فى الحاله ديه هاكون انانى هاخد اللى بتحبنى مش اللى انا بحبها علشان مينفعش اكون ضعيف لان ضعفى هايتعبنى اكتر بكتيررررررررررر لانه هايكون ضعف بعذاب وهاحاول انى ارضى اللى بتحبنى

اسف جدا جدا على الاطاله
hima
شخصيلت هامة

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 12, 2010 12:31 am

يسلموا اخي الباحث ولكن لا يوجد سوال
سوالي هل ممكن يتحول الحبيب الي صديق
اللواء
نائب مدير
نائب مدير
اللواء

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 12, 2010 2:39 pm

اخى الغالى هيما
الرد على سوالك
يمكن ان يكون الحبيب هو الصديق والاخ وكل شى فى الدنيا
مادام بينهم الحب الصادق
ولكن ان كنت تقصد ان يصبح صديق بعد يحدث فراق بينهم
فانا لاارى انة لا يمكن ان يحدث هذا
فالحبيب اما ان يكون حبيب والا فلن يستطيع ان ينظر الى حبيبة بنظرة الصداقة او الاخوة
من وجهة نظرى اخى الغالى
لايمكن ان يتحول الحبيب الى صديق

سوالى
لو انت بتحب انسان وهو بيحبك برضة
او يعنى تصرفاتة بتقول انة بيحبك جدا ولكن الناس بتقولك انة مش بيحبك او هو بيكلم ناس غيرك
ودا شى عادى بالنسبة لة ؟؟؟؟
تعمل اية تصدق الناس ولا تصدق حبيبك اللى انت متاكد انة بيحبك وممكن يعمل اى حاجة فى الدنيا عشان يسعدك ؟؟؟؟؟
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 12, 2010 4:35 pm

اخى اللواء لو الواحد سمع كل كلام الناس ما راح يعرف يعيش وفى نفس لوقت منقدرش نتجاهل كل كلام الناس
واللى يقدر يجاوبك على سؤالك ده هو انت حايد نفسك فى الموضوع وانظر له من الخارج وكانك ليس طرف فيه وشوف تصرفات الشخص ده معاك زي مع غيرك وهل هو صارحك بحبه وانظر فى عينه وهو بيتكلم وشوف عينه بتقولك ايه كل ده وانت محايد نفسك لانك لو فكرت فى ده وانت حاطط نفسك فى مكانه الشخص المحب ما راح تعرف تشوف غير الحب وبس وراح تقنع نفسك بانه بيحبك مثل ما بتحبه بمعنى تانى خلى عقلك هو اللى يلاحظ دون تدخل من قلبك

سؤالى بقا علشان انا ديما بنسى اسال

ممكن توصل درجة الحب ان الشخص عمره ما يقدر يحب تانى بعد فراق المحبوب مهما مرت السنين ومهما مرت عليه من اشخاص بيبحبوه
اللواء
نائب مدير
نائب مدير
اللواء

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 12, 2010 5:19 pm

اولا احب اشكرك على ردك اللى فى منتهى الجمال والعقلانية
شكـــــــــــــــــــــــــــــــــــرا
الرد على سوالك من وجهة نظرى المتواضعة
اخى الغالى الباحث انا شايف ان الحب الصادق او زى ما بيقولوا الحب الاول عمرة مابيتنسا مهما
مر علية الوقت ولكن اخى الغالى
ربنا وهب لنا نعمة النسيان وبهذة النعمة نقدر ننسا احب الاشياء واقرب الناس
فمثلا عندما يموت والد الشخص فانة يحزن علية كثيرا ويبقى فترة من الزمن حزين ولكنة ينساة
كذلك المحبوب فالحبيب يظل فترة من الزمان يذكرة ويحن لة ولا يفكر فى غيرة
ولكن بعد مرور الوقت ينسا ويحب غيرة
ولكن يبقى هذا الحب فى ذاكرتة كمجرد ذكرة جميلة مثلا ..

سوالى انا بقة عشان مش انسى زيك يا باحث
هو فعلا الانسان لو بيغير على انسان بيحبة دا يبقى احساس منة بعدم الثقة فى محبوبة .......
لذلك هو كثير الغيرة علية ام انة حب زائد ويخشى من نظرة اى انسان لمحبوبة؟؟؟

همسة حنان
مشرفه
مشرفه
همسة حنان

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأربعاء يناير 13, 2010 7:29 pm

الغيرة الذائدة مش حلوة خير الامور الوسط
والغيرة فى حد ذاتها مطلوبة جدا ازاى الشخص يحس ان حبيبو بيحبه مش لازم بردك يغير عليه
الغيرة نار الحب
ومش ممكن ابدا يكون عدم ثقة هو حب وحب جامد كمان بيخليك تغير عليه من الهوا حتى

سؤالى بقا
لو خيروك بين حبيبك وبين اعز صديق فمن تختار ؟
انا ليك على طوووول
الرقابة العامة
الرقابة العامة
انا ليك على طوووول

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالخميس يناير 14, 2010 2:58 pm

ايه يا جماعه دا دا الموضوع دة سخن اوى
سؤالك مش متوقع يا همسه بس جامد
صعب الاجابه ...ولكن
هفضل حبيبى المصطفى صلى الله عليه وسلم عن صديقى وعن ابويه وامى كمان

السؤال بقى
ماهو السؤال اللى تتحرج تتسأله؟؟؟؟؟؟؟؟ سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 52536
همسة حنان
مشرفه
مشرفه
همسة حنان

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالخميس يناير 14, 2010 8:50 pm

انت كمان سؤالك صعب

ومحرج طيب هساله ازاى
حد تانى يجاوب
اللواء
نائب مدير
نائب مدير
اللواء

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالجمعة يناير 15, 2010 9:34 pm

الاسئلة المحرجة كتير ياجماعة بس
ازاى هنقولها ياهانى واحنا منها بنتحرج
او بنتحرج حد يسالها لينا
واكيد كل واحد عندة السوال اللى بيحرجة وكلا منا يختلف عن الاخر؟؟؟؟؟

سوالى انا بقى
اية اللى ممكن تعملة لو ليك صاحب بتعزوة اوى وانت بتتصل علية مبيردش عليك وكمان بيقفل التليفون بعد كدة ؟؟؟؟؟؟؟
مع العلم انة زعلان منك بس سبب زعلة حاجة مش تستاهل انة يزعل منها ؟؟؟؟؟

الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت يناير 16, 2010 1:28 am

هابعت له رساله واتنين على الموبيل هاوضح فيها موقفى واعتزر له وممكن اروح له البيت وهايجبر انه يسمعنى طالما هو باقى عليا وبيعزنى زي ما انا بعزه
كمان عايز اقولك حاجة انت ممكن تكون شايف من وجهة نظرك ان الحاجة ديه مش تستاهل الزعل ده كله لكن من وجهة نظره هو تستاهل ده وممكن تكون من وجهة نظر حد تانى تكون تستاهل اكتر او اقل او مفيش خالص من كده انت لازم تاخد بالك من طبع وشخصية اللى قصادك

سؤالى بقا من وجهة نظرك ايه الفرق ما بين العشق والحب والاعجاب ، وسؤال شخصى بقا بس رزل انت او انتى وقغتى فى اى واحد فيهم
الطائر الحزين
Admin
الطائر الحزين

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت يناير 16, 2010 10:57 pm

الاعجاب هو ان تعجبى بشخص به مميزات لفتت انتباهك له او مميزات شخصية تبحثيت عنها بفتى الاحلام او فتاة الاحلادم دون التفكير بجوهر هذا الشخص وهو بداية لمرحلة الحب اما الحب هو احساس غريب يشعر به الفرد يجعله يتعلق بهذا الشخص بطريقة غريبه وانا اشبه هذ الحب
كالادمان فالمدمن لايقدر ان يستغنى عن المخدرات وان استغنى عنها تسبب له الم نفسى وعصبى وجسمانى
بل انه سرعان مايعود اليه فورا

اما بلنسبه ليا وقعت فى الحب

الحب

الحب هى النظره الحنونه فى كل وقت وفى كل مكان
تلك النظره التى تبقى فى مخليتنا تتسم بالحنان والموده والدفء
وهى تلك الاحسايس التى تولد فينا عند لقاءنا ولاتنتهى ولا تعرف كبف تنتهى
بل انها تستمد طاقتها من قلوبنا
وتكبر وتكبر لدرجه العشق ثم الجنون

زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأحد يناير 17, 2010 8:19 am

فين السؤال يا طائر
اسال انا لو فرض عليك القدر تعيش مع واحدة ولاقيت نفسك مش قادر تحبها ولا قادر تسبها تعمل ايه
hima
شخصيلت هامة

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالإثنين يناير 18, 2010 12:07 am

اختي العزيزة انتي بتقولي قدرك ينعي مفيش مفر منه يبقي اعيش علي الوضع واحاول اتعايش معه لانه قدري

سوالي لو القدر وقعك في اتنين اخوات والاتنين بيحبوك وانت برضه بتحبهم تختار اي واحدها وايه المقدار او المعيار الي حتقدر تميز الافضل
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالإثنين يناير 18, 2010 1:57 am

مش هاختار اى واحدة منهم لان لو اخترت واحدة معينه راح يهدد حياتى شبح التانيه بمعنى تانى ديما هاتكون فى مشاكل لان مراتى راح تغير ديما عليا من اختها وتعمل معاها مشاكل واختها راح تحاول تقرب منى لانها بتحبينى وبما انى بحبها راح هلاقيى نفسي شويه بقرب وشويه ببعد يعنى عمر ما هيكون فى استقرار فى حياتى مع اى واحدة منهم

سؤالى بقا أيهما يكون اكثر اشتعالا حب المرأة ام حب الرجل
وهل من وجهة نظرك الرومانسيه تعيب الرجل الرومانسي
وعدم وجودها يعيب المرأة الغير رومانسيه ؟ وهل توجود اصلا امرأة غير رومانسيه
همسة حنان
مشرفه
مشرفه
همسة حنان

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالإثنين يناير 18, 2010 2:57 pm

مفيش وسائل مساعدة
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالإثنين يناير 18, 2010 8:22 pm

شكرا هيما على الرد واكيد نحاول نتعايش مع القدر ونبذل كل مجهود حتى نحبه

اما سؤال الباحث انا دورت على اجابه اقنعك بيها واقتنع انا ايضا لان سؤالك مهم جدا لكل امراة ولكل رجل
وبيهمنى بشكل خاص

فنقلت الكلام دا من احد المنتديات

عندما نفكر في الموضوع بهدوء وتأني ....

قد نجد ..... انه للرجل حاجات ............

وللإنثى حاجات اخرى ...........سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 40309

واختلاف هذه الحاجات والاولويات قد يولد هذا الشعور لعدم تفهم كل طرف
لحاجات الطرف الاخر ....

عندما تطلب المراة الحب والرومانسية ....... لا تطلبه لان الاعلام يقول ذلك

تطلبه لانه جزء من متطلباتها كإنثى ... هكذا خلقت وهكذا فطرها المولى ......

الرجل عملي اكثر قد يصعب عليه تفهم ذلك .......

الحل .............

ان تفهم المراة اكثر شعور الرجل وتعطيه العذر

وان يعرف الرجل ان الكلمات الجميلة والإحساس

هي بالنسبة للمراة ............

كالماء للوردة

اذا كانت مكتفيه منه تجدها زاهية الالوان ورائحتها جميلة ....

وان كانت غير مكتفيه قد تعيش ولكن بدون روح باهتة وبدون رائحة ..............

يحتاجون دائماً ان يسمعوا كلمات الحب والاشادة والدعم واللمسات التي توحي بالحب

والتشجيع والدعم والمساندة ...والتقدير لدورهم في التربية والرعاية في المنزل ....

يتخيل الكثير ويقول في نفسه انا اعمل واتعب هي تعرف اني اعمل هذا من اجلها ...

هذا لا يكفي بالنسبة لها تحب ان تسمع الكلام .... بشكل دائم .... ومستمر ... كالسيارة

التي تحتاج الى الوقود دائماً ... وبشكل مستمر ....

كثير من المنظرين مع هذا الراي

ولا بأس ان يختلف البعض في ذلك يظل هدف الجميع الوصول للحق .. والصحيح..

ولا نجد اجمل وارق من نصيحة الرسول صلى الله عليه واله وسلم ....

عندما قال رفقاً بالقوارير

واستوصوا بالنساء خيراً ....

ما اروعه من تشبيه قمة في الرومانسية .............

حيث شبههم بالقوارير ... هذا الزجاج الشفاف الرقيق سهل الكسر

واوصانا بالرفق معه .... لان مشاعرهم رقيقة قابلة للكسر كالقارورة ...

اعتقد ان الرومانسية موجودة في الاسلام

حتى ان حديث لا اذكره بالكامل ولكن بما معناه ان نظر الزوجة او الزوج الى وجه
ا لاخر عبادة

هل هناك رومانسية اكثر من ذلك ........لا اعتقد...

اتفق انها ليست كل شي في الحياة ...............

ولكن يجب ان يتذكر كل طرف حاجات الاخر

ويحاول اشباعها

وانا شايفة ا ن الرومانسية مطلوبة من الطرفين اذا قصرت المراة فيها كان عيبا فالرجل اى رجل يحتاج من زوجته لمسه جميلة كلها رومانسية تنسيه تعب النهار
والمراة ايضا تحتاجها لتشعر دائما بحب زوجها وكما فى اول الموضوع المشكله ان فى رجالة مبتعرفش تكون رومانسية ولا بتعرف تعبر عن مشاعرها وفى نساء ايضا كدا فالكل محتاجها وبتبقى عيب ونقص للطرف الاخر

اسفة على الاطالة

سؤالى

ممكن تقدر تميز بين الحب الوهمى والحب الحقيقى
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالإثنين يناير 18, 2010 11:08 pm

مشكورة جدا جدا على الاجابة يا بيدو وفعلا الرومانسيه مطلوبه للطرفين وكل واحد فيه منها لكن بدرجات متفواته
اما عن سؤالك بقا فاكيد ممكن ان شاء الله لان الجب الصادق بيكون حب طاهر صافى مجرد من اى غرائز بيكون المحب على اتم الاستعداد بانه يضحى بكل حاجة واولهم حياته مقابل اسعاد محبوبه

لو لقيت حب بيحبك اوى اوى اوى وعامل خده مداس ليك (ليكي)من كتر حبه وعايز يتجوزك هايكون ردك ايه ؟
اللواء
نائب مدير
نائب مدير
اللواء

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 19, 2010 1:24 am

هيكون ردى كالرجل ان لو فى ايدى الجواز حالا اتجوزة علطول
وانا لم يكن عندى المقدارة احفظ عليها لتكون الى ان تسنح لى الفرصة بالزوج منها
يعنى من الاخر اعمل خدى مداس ليها
اوبمعنى اصح مينفعش تضيع من بالكل الحب الذى تكنة لى
شكــــــــــــــــــــــــــــرا

هل الغيرة شى محبوب لكل من الطرفين ؟؟؟
يعنى هل كل انسان (انسانة )يحب يشوف حبيبة بيغير علية ؟؟؟؟
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 19, 2010 8:01 am

الحب الصادق بيكون حب طاهر صافى مجرد من اى غرائز بيكون المحب على اتم الاستعداد بانه يضحى بكل حاجة واولهم حياته مقابل اسعاد محبوبه
معاك حق اخى الباحث تسلم على الرد
اما سؤال اللواء طبعا
الغيرة مهمة للتعبير عن الحب لاكن بحدود
لانها لو زادت انقلبت لشك وييجى من وراها حاجات وحشة تهدم الحب
ايه هيا مواصفات فتات احلامك
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت يناير 23, 2010 10:26 pm

بالرغم من أن سؤالك يا بيدو من الاسئلة الشائعه الا انه صعب جدا والمعظم هايجاوب اجابة تقليدية عايزها متدينه ومتحرمه ومن عيلة كويسه
انا هاحاول انى مجوبش الاجابة التقليدية
الرسول صلى الله عليه وسلم قال تنكح المرأة لاربع اما لجمالها واما لحسبها واما لمالها واما لدينها
وامرانا انا نظفر بذات الدين
انا بقا عايزها فيها المواصفات كلها بس مش شرط تكون كل صفه 100% بمعنى أنا عايزها جميله مش شرط جمال فاحش لكن ينطبق عليها القول أذا نظرت أليها سرتك وعايزها ذات حسب مش شرط تكون بنت وزير ولا سفير لكن تكون بنت ناس طيبين ميكنش ابوها نصاب ولا اخوها حرامى وعايزها بردك ذات دين مش شرط تكون لابسة الاسدال لكن تكون محترمة فى لبسها وبتصلى وعارفه ربنا اما بالنسبة للمال فده مش شرط خالص عندى لان مالها ليها لوحدها انا مليش دخل فيه
اضافة الى ذلك عايزها تكون بتعرف تحب وبتعرف تتعامل مع الحب ومع المحب تكون طفله برئية وفى نفس الوقت بعقل كبير تكون كلها انوثة وفى نفس الوقت راجل مع الرجالة
تكون بتفهم كلامى من تظرات عينى وتحس بيا من غير ما اتكلم لسه فى حاجات كتير بس لو قولت اكتر من كده هاتقولوا عليا مجنون فكفايه كده

سؤالى بقا نفس السؤال
ايه مواصفات فارس او فتاة احلامك ؟
وان كنت متجوز هل تزوجت بفتاة او فارس احلامك بلاش ديه احسن فيها علقة مكن نخلى السؤال هل قابلت من تزوج بفتاة احلامة او فارس احلامها ؟
همسة حنان
مشرفه
مشرفه
همسة حنان

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالإثنين يناير 25, 2010 1:12 pm

اه انا شفت كتير ناس اتجوزو باللى بيحبوهم

سؤالى ممكن تنسى البنت اللى حبيتها
ولو اتجوزت وهيا اتجوزت بتنساها بردك او بتتناساها معنتش تفكر فيها
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 26, 2010 4:46 pm

انتى جاوبتى على نص السؤال بس يا همسة هاعمل نفسى مش واخد بالى طالما انتى مش عايزة تجاوبى على الباقى

اما بالنسبة لسؤالك
كتيرررررر منا بيقابل الحب الصادق فى حياته وفى ناس مش بتقابله بالنسبة اللى قابلوا الحب الصادق فصعب جدا جدا جدا يكاد ان يكون مستحيل ان الواحد ينساه بس ده مش معناه ان حياته هاتقف حياته هاتمشى عادى لكن هايفضل جوة قلبه ألم الحب الصادق حتى الموت اما لو كان حب عادى موصلش للدرجة الجامدة اوى فأكيد هايتنسى مع أول حب جديد

سؤالى بقا ايه اكتر حاجة بتشد البنت للشاب لو كان اللى هايرد بنت او اكتر حاجة بتشد الشاب للبنت لو كان اللى هايرد شاب
اللواء
نائب مدير
نائب مدير
اللواء

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 26, 2010 8:40 pm

من وجهة نظرى اكتر حاجة بتشد الجانبين
او بتلفت النظر هى نظرة العين

سوالى

لوكنت بتحب انسان وعايزة يتغير فى بعض الاشياء لكنة مش بيتغير او ممكن نقول انة مش عارف يتغير مع العلم ان الشخص دا بيحبك اوى وانت متاكد من كدة ؟؟؟؟

الطائر الحزين
Admin
الطائر الحزين

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 26, 2010 10:30 pm

لو بيحبك هايتغير
وهايعمل كل حاجه انت عايزها او بتحبها لو حتى على حساب رحته كمان

وكمان بايدك انت تغيره وتخليهيتغير وطبعه يكون زى طبعك وهواه على هواك ولا ايه

سؤالى بقه

اللى بيحب ومش بيعرف يعبر عن حبه يعنى اللى قدامه يقول انه مش بيحبه مع ان بيحبه حب جنون
اللواء
نائب مدير
نائب مدير
اللواء

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 26, 2010 10:46 pm

لو هو فعلا بيحبة حب جنون
اكيد هيوصل حبة باى طريقة ومش يكون بالكلام
وزى ما انا قولت ان نظرة العين كفاية انها تعبر عن اللى جوة الانسان
لو حبيبة محسش بية يبقى اكيد فى حاجة غلط
بس ممكن يكون حاسس بية وبيعمل عبيط بمعنى انة
عايزة يقولها صريح ودى ممكن يكون فيها احراج لطرف الاخر

طب لو حولت معه وبرضة متغيرش تعمل اية او اية النصيحة هنا ؟؟؟؟؟؟
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء يناير 26, 2010 11:59 pm

أول ما يعمل حاجة مش عجباك وانت عايزه يتغير فيها هب فيه واعمل نفسك زعلان جدا وابعد عنه فترة ، لو هى بتحبك وشارياك فعلا هاتحس انها غلطت وهاتعمل المستحيل علشان تتغير وتصالحك ومتزعلكش تانى اهم حاجة الثبات منك

سؤالى بقا
تعمل ايه لو انت اتجوزت جواز تقليدي من غير حب وقابلت بعد جوازك حبك الحقيفي ؟ مع العلم ان مراتك مش مخلياك محتاج حاجة وهل تفرق لو هى كمان كانت متجوازك بنفس الطريقه أو كانت بتحبك اوى ؟
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت يناير 30, 2010 8:18 am

سؤالك صعب جدا يا استاز طارق قصدى يا باحث مش شرط يكون الزوجة مش مخليه زوجها عايز حاجة او الزوج ايضا دا احساس ومشاعر لا يملكها الانسان
مع يقينى ان اللى يحب شخص غير زوجه بيكون عندو نقص فى حاجة بيلاقيها مع شخص تانى ولا يجدها عند الزوج يعنى بيكون فى تقصير من الطرف الاخر
انا قرات عن الحب دا كتير ويبقى اصعب انواع الحب هو اللى بييجى فى الوقت الغلط

صعب: أن تقع في الحب في الزمن الخاطئ .
الأصعب: أن يتوافق ذلك مع الشخص الخاطئ .

الحل ان تتصبر بالاية الكريمة
وتكون على يقين تام ان الله عز وجل لايريد لك الا الخير

بسم الله الرحمن الرحيم
وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم وعسى أن تحبوا شيئاً وهو شر لكم والله يعلم وأنتم لا تعلمون
صدق الله العظيم
اللى ليه راى تانى يتفضل يقوله فى الموضوع دا انا قولت رايي

ومش هسال
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت فبراير 06, 2010 6:27 pm

وانا معاكى يا بيدو فى رائيك

اما عن السؤال اللى انتى مش سالتيه اساله انا بقا

لو انت خطبت بنت جميلة وبغد الخطوبه بوقت قصير حصلت حادثة لخطبتك وحصل ليها بعض التشوهات هاتعمل ايه هاتسيبها والا هاتكمل معاها بالغرم من التشوهات واضحة اوى فيها وأفقدت البنت جمالها
والسؤال بردك ليكي لو مخطوبة لواحد وحصلت له حادثةقبل الجواز وفقد احدى قدمية او فقعت عينة او او فماذا ستفعلين
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت فبراير 06, 2010 6:57 pm

لو بحبه مش هتقصر معايا الحاجات دى ابدا لانى بحبه وهفضل احبه حتى لو فيه ايه
اما لو مش بحبه مع احترامى هسيبه لو كان دا قبل الجواز

ليه الشباب بيسمحو لأنفسهم بأمور(بشكل عام) مابيسمحو لأخواتهم البنات بمثلها ؟
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالسبت فبراير 06, 2010 7:23 pm

سؤالك صعب يا بيدو وعايز رد حكيم ؛
فى حاجات ممكن الولد يعملها لكن البنت مينفعش تعملها علشان البنت لو عملتها ممكن تضر زي رجوع البيت متاخر بعد نص الليل مثلا ، وفى حاجات تانيه من المفترض انى معملهاش ومسمحش بردك لاختى انها تعملها زي ايه مثلا زي التحدث للبنات او بمعنى اكثر وضوحا المش مع البنات والخروج معهم سواء كانت نية كويسه او نيه وحشة وده مش معناه ان البنت تطلب انها تعمل زي الولد ولو عملت تقوله ما انت بتعمل كده لان البنت هنا بردك مضرورة لكن الولد لا وهادى مثل على كده لو بنت محترمه جدا اتحطت فى حجرة مع ولد غير محترم تخيلوا ايه ممكن يحصل ولو عكسنا الموضوع لو بنت مش متحرمة اتحطت مع ولد محترم جدا فى حجرة لوحدهم ايه اللى ممكن يحصل هل الاتنين هنا زي بعض والنتيجة واحدة ؟؟؟؟

سؤالى بقا مرتبط بنفس الموضوع لو اكتشفت ان اختك بتحب شخص وبيخرجوا سوا وهو واعدها بالجواز وانه راح يتقدم لما ظروفه تتحسن هاتعمل ايه
او لو انتى اكتشفتى ان اخوكى بيحب بنت وبيخرج معاها وواعدها بالجواز وانه راح يتقدم لما ظروفه تتحسن هاتعملى ايه
انا ليك على طوووول
الرقابة العامة
الرقابة العامة
انا ليك على طوووول

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأحد فبراير 07, 2010 2:41 pm

سؤال مهم اخى الغالى
العنف عمره مش بيجيب نتيجة لازم تنزل بتفكيرك للعقل اللى ادامك وتقنعه من كل الجوانب من الناحيه الاخلاقيه والاجتماعيه واعكس الامر على نفسك وتقنع اختك ان دا مضاد للاحترام
دايما البنات بيستجيبو للسياغسه خليك صاحبها ....وموضوع الجواز تقنعها لو عاوزلها الخير لما الظروف تتحسن انها ليها بيت ييجى يخبط عليه عشان تغلى نفسها وترفع من قيمتها مهما كان حبها له

سؤالى ....حبيبك كان غايب عنك بدون زعل او حاجة لظروف غامضة وعرفت انه ارتبط تعمل ايه؟
الباحث عن الحب المستحيل
نائب مدير
نائب مدير
الباحث عن الحب المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالثلاثاء فبراير 09, 2010 11:56 pm

تبقى الظروف الغامضة ديه هى انه ناوى يرتبط بشخص غيري
ومن باعنى لا اشتريه حتى ولو ببلاش

سؤالى بقا تعمل ليه لو شوفت بنت واعجبت بيها ولما جيت تسال عنها واحد معرفة ساكن فى بيتها وبعد ما اديته مواصفتها وبيانتها لقيت عينه احمرت والدم جري فى عروقه وراح يسالك شوفتها فين عرفتها ازاى مين قالك على المعلومات ديه وفوجئت انه بيقولك اللى انت بتتكلم عنها ديه تبقى خطبتى
تعمل ايه لو انت اللى بتسال وتعمل ايه لو انت اللى بتتسئل ؟
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-   سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- Icon_minitimeالأربعاء فبراير 10, 2010 9:15 am

لو انا اللى بسال هيبقى هنضرب ولو بتسال انا يبقى هضرب سؤال صريييييييييييييييح  وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا- 965250

مهو مفيش حل او اجرىهههههههههههههههههههه

يعنى لو كنت بتكلم شخص بتحبة وغلط وهو بينادى اسمك وقال اسم واحد تانى تعمل ايه

سؤال صريييييييييييييييح وأجابه اكثر صراحة - طلعوا اللى جواكوا-
صفحة 1 من اصل 4انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» اجب على الاسئلة بكل صراحة 40 سؤال
» ما هو الشئ الذى غير حياتك بكل صراحة.....؟؟؟
» اعرف مين اللى يحبك
» تعالو شوفى الهبل اللى على حق
» اللى عاوز يضحك يدخل بسرعة !!!!!!!!!!